• Kezdőlap
  • Vallási vezetők
    • Rabbi Dr. Schöner Alfréd
      • Zsidó egyetemet szerveztek Budapesten
      • Schöner Alfréd irásai
      • Aranydiploma
    • Rabbi Darvas István
      • T12 Tanház
      • A gondolkodó, kísérletező rabbi
    • Biczó Tamás főkántor
  • Zsinagóga Információ
    • T12 Tanház előadások
    • Bét Smuél Tanház
      • Atyák Tanításai
      • Reggeli ima
        • Reggeli ima kezdőknek 1.
        • Reggeli ima kezdőknek 2.
        • Reggeli ima kezdőknek 3.
    • Hetiszakaszok
      • DÁF Párását Savuá
      • Sefaria
      • Izrael és a vallás feltalálása (Jávor J.)
      • EZ IS AZ IS ISTEN (Szerb G.)
      • Reinkarnáció (Penz A.)
      • Teremtéstörténet (Róth L.)
      • Nem tudjuk, mit tegyünk (Erős M.)
    • Jeremiás, Síralmak (Tisá be'Áv)
      • Hírmondó 11.évf 20.sz
        • Klein Ervin emlékére
      • Hírmondó 12.évf 20.sz
        • Benedek István Gábor, BIG
      • Hírmondó 13.évf 21.sz
      • Hírmondó 13.évf 22.sz
      • Hírlevél 6.évf.58sz.
  • Héber Imre Klub
  • HANGTÁR
  • Alapítvány 1%
  • Nagyünnepek
    • Elul hónap
      • Sófár fújása
      • Szlichot imák
    • RAJS HÁSONO
    • Ünnepi szokások
    • Őszi ünnepek
  • Emlékoldal
    • Davidovics László rabbihelyettes zl.
Izrael Gyermekei Zsinagóga

 

Az Alapítvány 1% 

Felhívása 2025

BZSH. Hegedűs Gyula utcai zsinagóga

 בית כנסת בני ישראל 

Köszöntjük honlapunkon  

 

 

Behár-Bechukotáj  HETISZAKASZ

  • Behár (Frölich R.)

  • Behár (Z. Paskesz)

  • Behár (Szántó-Várnagy B.)

  • Behár (Darvas I.)

  • Behár-Bechukotáj (Z. Paskesz)

  • Bechukotáj (Szántó-Várnagy B.)

  •  

MÓZES III:.KÖNYVE: VÁJIKRÁ

 

Hangtár

  • Tóth Emil főkántor zl.
    • Smá Jiszráel (Tóth Emil)
    • Sir Hámálajsz (Tóth Emil)
    • Szól a kakas már (Tóth E.)
    • SZLICHOT, ORZSE ZSINAGÓGA
      • Szlichot 2008 (1)
      • Szlichot 2008 (2)
      • Szlichot 2008 (3)
      • Szlichot 2008 (4)
  • Schöner Alfréd főrabbi
    • Ima a járvány megállításáért
    • Sáchrit, reggeli ima
    • Mincha, délutáni ima
    • Maariv-Arvit, esti ima
    • Sabesz előtt
    • Havdala
  • Kovács Sándor ז״ל fōkántor
    • V'shomru
  • Loránd Márton ז״ל főkantor
    • Szlichosz - Asré, Jiszgadal, Löchu Nöránanu
  • Tisá be'Áv a Siratófalnál
  1. Ön itt van:  
  2. Főlap
  3. Tanulás
  4. Savuoti tanulás 5784
  5. Teremtéstörténet (Róth L.)
  6. Uncategorised

Darvas István főrabbit beiktatták a Hegedűs zsinagóga új vallási vezetőjének

 

AuguAugusztus utolsó délutánján jeles eseménynek adott otthont a BZSH Hegedűs utcai zsinagógája. Ünnepélyes keretek között került beiktatásra az újlipótvárosi körzet új vallási vezetője Darvas István főrabbi, aki az elmúlt időszakban dr.Schőner Alfréd főrabbi mellett már tevékenyen részt vett a hitélet gyakorlásában.

A Csáky zsinagógában rabbi kollégák, kántorok, hitközségi vezetők, a kerület vezetése és a közösség tagjai hallgatták a beszédeket és ünnepeltek együtt a frissen kinevezett főrabbival.

Elsőként Müncz László, a körzet elnöke szólalt fel, aki megköszönte dr.Schőner Alfrédnak a zsinagóga élén eltöltött közel tíz éves szolgálatot.

Grósz Andor Mazsihisz elnök nem tudott személyesen részt venni az eseményen, ám köszöntőjét felolvasták, Mester Tamás, a Budapesti Zsidó Hitközség elnöke, a Mazsihisz alelnöke azonban jelen volt a Csákyban és személyes hangvételű beszédében méltatta mind dr.Schőner Alfréd eddigi rabbinikus tevékenységét a zsinagóga élén, mind Darvas főrabbit, akivel korábban egy zsinagógában imádkozhatott, hiszen Darvas István pályafutása kezdetén évekig a Nagy Fuvaros utcai körzetben funkcionált.

Dr.Frölich Róbert országos főrabbi szintén méltatta rabbi kollégáit és az Ö.való áldását kérte az előttük álló feladatokhoz.

Az ünnepség zárásaként dr.Schőner Alfréd megköszönte, hogy az elmúlt tíz évben a XIII. kerületi közösség vallási vezetőjeként tevékenykedhetett, örömének adott hangot, hogy olyan emberekkel dolgozhatott együtt, mint a zsinagóga világi vezetői, majd méltatta utódját, akinek pályafutását – lévén, hogy a Rabbiképzőben, az intézmény rektoraként ő indította el az úton és azon egyengethette- végig figyelemmel kísérhette.

Hasonlóképpen szólt elődjéről Darvas István is, aki nagy és nemes feladatnak tekinti, hogy a Hegedűs zsinagóga rabbija lehet, ráadásul korábbi mentorát követve a rabbi székben. Darvas István elmondta, igyekezni fog a vallási életet még inkább fellendíteni az Újlipótvárosban.

Az ünnepség végén dr.Schőner Alfréd főrabbi rabbinikus áldásban részesítette Darvas Istvánt, kérve az Ö.való áldását rá és arra a nemes feladatra, amit a Hegedűs zsinagóga új vallási vezetőjeként végez majd a jövőben.

Képek az ünnepségről>>>

Darvas István főrabbinak gratulálunk új, nemes feladatához!
מזל טוב

Ezen a héten a Trumá hetiszakaszát, szidráját olvassák a zsinagógában.
Jelentése: "adomány". Bár a kifejezésre más héber szó is ismert, pld. "Mátáná". A Trumá alatt inkább a szent adót értjük, amelyet mint ezúttal a pusztai Szentély építésére adományozott a nép, később a leviták és kohaniták fenntartására fordították, ugyanis a papi törzs a szent szolgálatot látta el, földbirtokkal nem rendelkezett.

Beszéltünk az elmúlt szidrák ismertetésénél a sorrendről. Először az Örökkévaló, a szabadságot juttatta Izraelnek. Aztán élelmet, mannát, vizet, ami a fizikai szükségleteknek felel meg. Ezután a törvényeket, amelyek a néppé válás folyamatához volt elengedhetetlen. A vallás fontos megjelenítése a templom. Tehát az előbbiek után az erkölcsiséget a láthatatlan I..n-t jelképező Hajlékot kellett megépíteni.

A Tóra leírja a Szent Sátor méreteit, anyagát, (rozsdásodó vas nem szerepel benne, csak nemes fém) berendezéseit. Szó esik az állandó fényről, a színarany lámpásról, a Menóráról, amelyet egy tömb aranyból kellett a mestereknek kikalapálni. Egy mondatra felhívnánk a figyelmet: "És készíts mintájuk szerint amelyet bemutattak neked a hegyen". Ebből tudjuk és más utalásból, hogy az írott Tan mellett szóbeli felvilágosítások, magyarázatok is elhangzottak. Tehát Szóbeli Tant is hozott számukra Mózes a hegyről.

 Deutsch Gábor

A KÉT KŐTÁBLA

A leggyakoribb dísz egy zsidó templom bejáratánál a két kőtábla. Ez szimbolizálja a zsidó hit alapjait, ez vallásunk alkotmányának alapköve a rá vésett Tízparancsolat kezdőbetűivel, vagy talán a héber ábécé számértékű betűivel. Az Első Szentély idején a két kőtábla a Szentek Szentélyében volt elhelyezve, a Frigyládában. De melléjük helyezték a Mózes által (az aranyborjú imádásakor) eltört két kőtáblát is. Kihangsúlyozták ezzel, hogy nem a kőtábla szent, hanem a rájuk vésett Tízparancsolat, illetőleg annak szelleme.

Sokféle szempontból osztották fel a Tízparancsolatot. Legfontosabb szempont a felosztásban vallásunk alapjának két oszlopa:
1.) Isten és ember között;
2.) Ember és ember közötti törvények.
Az utóbbiak dominálnak! A tíz közül hét (!) szabályozza az ember és ember között lévő kapcsolatot. A Ne ölj! Ne lopj! Ne paráználkodj! Ne esküdj hamisan! Ne kívánd a másét! Tiszteld apádat és anyádat! - parancsolatok előírják a társadalomban élő embernek a másik féllel szemben való viselkedését. De ide sorolhatjuk a szombat törvényét is (4. par.) "Ne végezz munkát se te, se gyermekeid, se SZOLGÁLÓID, stb." (Ex. 20/10). Még a rabszolgatársadalom idején is kötelesség volt nyugalmi napot adni a szolgának. "Hogy nyugodjék szolgád, mint tenmagad" (Deut. 5/14).

Sokan tévedésből úgy hiszik, a két kőtábla közül az első tartalmazza az Isten és ember közötti viszonyt (mint az első, a monoteista hit) és a második az ember és ember között lévőt. Az igazság az, hogy a két csoportba tartozók vegyesen fordulnak elő mindkét táblán. 

Sokan elemezték már a Tízparancsolat tartalmát és annak hatását a monoteista vallásokra. Ezúttal csak a tizedik, az utolsó parancsolattal fogunk foglalkozni.

Elsősorban meg kell értenünk, hogy a tíz Ige nem tekinthető törvény-gyűjteménynek. A "ne ölj!" nem törvény, hiszen számos esetben a parancs megszegése előírás (háború, önvédelem, büntetés, stb.). Az Ige az élet szentségét hirdeti általában, mint alaptörvényt. Annak részletezése, esetei, kivételei könyveket tesznek ki. Nem tekinthető törvénynek, ami nem cselekvésben, nem beszédben, hanem érzésben, gondolatban fejeződik ki, mint például egy Istenben való HIT. Hitért nem állítható valaki törvény elé. Így azt mondhatjuk, hogy a Tízparancsolat alapelvek sora, mintegy "alkotmánya" a belőle származó törvényeknek.

Középkori magyarázóink, Rási, Ibn Ezra, stb. a Tízparancsolatban benne találják a 613 "micvát" (Tárjág Micvot). Ennek alapján vizsgáljuk meg a tizedik, az utolsó parancsolatot. "Ne kívánd felebarátod házát, ne kívánd feleségét, szolgáját, ökrét, szamarát és semmit, ami felebarátodé" (Ex. 20/14). A "kívánságért", az irigységért, mely nem nyilatkozik meg cselekvésben, senki sem állítható törvény elé. De a Tóra-béli törvény, mely érzelmet tilt meg, jól tudta, hogy ennek betartása visszatart minden emberi bűnt , mit ember ellen követünk el. Ki a másét nem kívánja, az nem fog lopni, ölni, hazudni, hamisan esküdni, erőszakot alkalmazni, hogy elérje, amit "megkívánt". Modern törvénykönyvben ilyen cikknek nincs helye. De a Tóra Isten nevében beszél; aki "a szíveket és a veséket vizsgálja", vagyis aki tudja, hogy a rossz, a gonosz cselekedeteket érzelmek és gondolatok előzik meg.

Ebben különbözik a Tízparancsolat minden más törvénytől. Az emberi lélek mélyére néz, a negatív cselekvések hátterét kívánja meggátolni. Nem büntetés, vagy megtorlás a célja, hanem a helyes viselkedés biztosítása. Ezt célozza az első parancsolat is, mely hitet követel az egy Istenben, kinek ideálja az erkölcsös ember.

Hetiszakaszunk a Tízparancsolaton kívül még két érdekes részletet tartalmaz. Az első Jitró tanácsa, a közigazgatás megszervezését írja elő. Még a legjobb vezető, mint Mózes, sem képes egyedül ellátni a nép irányítását. Maga mellé kell venni "tizedeseket, századosokat, ezredeseket", hogy azok segítsék őt bíráskodási, vezetési munkájában. Fontos előírása a Tórának, milyenek legyenek ezek a segítő társak. "Érdemes emberek, istenfélők, igazmondók, nem haszonlesők" (Ex. 18/21).

A hetiszakasz befejező része számításba veszi, hogy a társadalomnak törvényeken és elvont hitbeli fogalmakon kívül ceremóniákra és külsőségekre is szüksége van, hogy "felfoghassa" a felfoghatatlant. Áldozatok bemutatása nem Isten szükséglete, hanem az emberé. Ezért van szükség korlátokra az emberi szükséglet kielégítésénél. "Földből készült oltárt készítsetek nekem..., a kőoltárt ne faragott - díszített kövekből építsétek lépcsős feljárattal" (u.o. 20/21-23). Az Istennek szóló áldozatok kerete egyszerű kell legyen. Nem ezüst, arany, vagy egyéb díszítés közelíti az emberé Istenéhez. Mert "jócselekedetet kívánok én és nem áldozatot" (Hoseás 6.fej.)

Részlet Menáchem Meron: Az élő Biblia című könyvéből

JITRO

Forrás: OR-ZSE régi honlap

Ezen a héten Jitro heti szakaszát - szidráját - olvassák a zsinagógákban. Jitro személynév, Mózes apósát hívták így. A lányával, Cipórával, annak két fiával, Gérsommal és Eliezerrel meglátogatta vejét. Örömét fejezte ki, hogy az Örökkévaló kivezette Izraelt az egyiptomiak fogságából. Látta, hogy Mózes egyedül bíráskodik és ítélkezik kisebb ügyekben is. Javasolta, hogy helyi ügyeket tisztviselők lássanak el, 50-100-1000 ember ügyeit piramisszerűen felépülő szervezetben; becsületes, okos emberek intézzék. Mózeshez az ország legkomolyabb gondjai jussanak el, máshol meg nem oldható kérdések nyerjenek döntést. Ezzel lényegében kiépült a közigazgatás.

 

Mivel a szidra második része a Tízparancsolat ismertetése, amely a polgári és vallási törvénykezés alapja, megfigyelhetünk egy nagyon következetes sorrendet.
Először a nép megkapta a szabadságot. De hogy ne váljon szabadossággá, szét ne folyjon, keretet kellett meghatározni, tehát törvényeket alkotni.
Az első lépés a fizikai szükségletek biztosítása volt. Eljutottak Élimbe, ahol 12 forrás tiszta vizet szolgáltatott, 70 pálma hűs árnyat biztosított. Ezután megkapták a mannát, amely a mindennapi betevő falatot jelentette.

Tehát lett szállás, víz, kenyér, ezután következett a közigazgatás kiépítése, tehát a törvények végrehajtásának fizikai és szellemi feltétele megvalósult.
A következő lépés - és ehhez kellett 50 nap előkészület - a Szináj hegyi kinyilatkoztatás volt. S ünnepélyesen, sófárzengés, mennydörgés közepette, mikor füstölgött a hegy, hangzott fel a tíz ige, a dekalogus. Mint írtuk, ez az alapja a polgári törvénykezésnek, de a fundamentuma a 613 vallási parancsolatnak is. A 248 tedd (pozitív) parancs és a 365 ne tedd (tiltó, negatív) parancs ezen igékből vezethető le.

A szidrák között nem illik rangsort állítani. Mégis az előző hetit, amely a kivonulásról szólt és a mostanit, melyben az igék hangzanak el, kiemelkedő hetiszakaszoknak kell tekinteni.

Deutsch Gábor

 
 
 

Cikk címe

1 ... könnyünket ajánljuk fel... Holokauszt-emléknapi beszéd
2 A Világ Alkotójában bízunk!
3 Park East Synagougue - Arthur Schneier főrabbi zsinagógája
4 Klein Ervin temetése - beszéd
5 Búcsú Lajtai Ágitól
6 A vízmerítés ünnepe
7 A VÍZMERÍTÉS ÜNNEPE, AVAGY ADALÉK SZUKOT TÖRTÉNETÉHEZ
8 Prof. Dr. Oláh János emlékére
9 SÁVUOT 5780
10 Az ómerszámlálásról
11 JOM HÁÁCMÁUT: IZRAEL 72. születésnapja
12 Holokauszt Áldozatainak emléknapja - 2020.
13 Mázkir-Peszách, 2020-5780
14 A mai Széder és annak liturgikus kapcsolata
15 Könyvbemutató - Kiss Erika: Hátám Szófértől Moses Mendelssohnig
16 Ikonográfia, avagy motívumtörténet - BIG
17 Káhál Kádos zsinagóga Rodoszon
18 OLÁH JÁNOS: Kicsi zsidó-magyar vademecum c. könyvének bemutatója
19 Dr. Singer Ödön főrabbi köszöntése
20 Te érted... könyvbemutató 2004-ben
21 Az öröm fényei - könyvbemutató
22 Jób szenvedései
23 ,,... mert estére fordult a nap, és nyúlnak már az esteli árnyak!"
24 Köszöntő - előszó (Róbert Péter)
25 Emlékművek - emlék művek
26 Átlátszó történelem - audió
27 ÉVFORDULÓ – ÉV FORDULÓ - 2019-5780
28 ADALÉK AZ EMLÉKEZET-KULTÚRÁHOZ
29 Certifikátum - előszó
30 Csongrád megyei zsidó emlékek a jeruzsálemi Izrael Múzeumban
31 Esztergomban jártunk - 2019
32 Ajánlás Naftali Kraus könyvéhez
33 Előszó Czeichner Vilmos verseihez
34 A magyarországi zsidóság és az 56-os forradalom
35 Előszó Kardos Péter főrabbi 2. CD-jéhez
36 Motívum Beno Elkáná menorájám Jeruzsálemben
37 Állásfoglalás szervdonorokról
38 OR-ZSE Évkönyv - 2004-2007
39 A holocaust hatása családunk öt generációjára
40 Zárszó - 2009. 03. 03. egyetemi megállapodás
41 Chagall-exodus
42 Schweitzer-laudáció 2014. 10. 12.
43 Nyiió ima 2018. 12. 13. BZSH
44 A mai széder este és annak liturgikus kapcsolata
45 Édesanyám emlékére
46 A Dohány utcai zsinagóga
47 Akédát Jichák
48 VIDEO - Előadás Slomo Carlebachról
49 VIDEO - Emlékek a szemináriumból
50 VIDEO - Előadás a Csákyban/Hegedűsben 2.
51 VIDEO - Beiktatás a Csákyban
52 VIDEO - Előadás a Csákyban/Hegedűsben
53 VIDEO - Eucharisztikus Tudományos Konferencia
54 VIDEO - A mai széder este és annak liturgikus kapcsolata
55 KÖNYV - A Dohány utcai zsinagóga
56 VIDEO: Nemzedékről nemzedékre
57 Születésnapi tévéműsor
58 KÖNYV - AZ ELVESZÍTETT ÁLMOK
59 Figurális ábrázolás és a zsidó művészet
60 A RABBIKÉPZŐ 140 ÉVE
61 Adalékok a Mózes ikonográfiához a művészetben
62 BIBLIOGRÁFIA 2007-2018
63 BIBLIOGRÁFIA 1996-2006
64 BIBLIOGRÁFIA 1969-1995
65 KÖNYV - AZ IRGALOM KAPUJA 4.
66 KÖNYV - AZ IRGALOM KAPUJA 3.
67 KÖNYV - AZ IRGALOM KAPUJA 2.
68 KÖNYV - AZ IRGALOM KAPUJA 1.
69 KÖNYV - ÉGSZINKÉK 4.
70 KÖNYV - ÉGSZINKÉK 3.
71 KÖNYV - ÉGSZINKÉK 2.
72 KÖNYV - ÉGSZINKÉK 1.
73 KÖNYV - IZRAEL KAPUINAK ŐRZŐJE 4.
74 KÖNYV - IZRAEL KAPUINAK ŐRZŐJE 3.
75 KÖNYV - IZRAEL KAPUINAK ŐRZŐJE 2.
76 KÖNYV - IZRAEL KAPUINAK ŐRZŐJE 1.
77 Tudomány ünnepe 2013. bevezető előadás
78 125 éves a Rabbiképző
79 Rabbiavató beszéd (Fináli G., Petrovics P.)
80 Chesván
81 Gondolattöredék egy Chagall-álom kép elemeihez
82 SCHŐNER ALFRÉD MŰVEIBŐL
83 Emléklap a cionista szövetségtől
84 Szántó Endre naplójának kiállítása
85 Búcsú az egyetemtől
86 Tisá Beáv a Siratófalnál
87 Évzáró beszéd 2018. 06. 29.
88 Domán főrabbi sírkőavatása
89 Az utódok reménysége
  1. Biczó Tamás
  2. Héber Imre Klub
  3. Davidovics László
  4. A 100 Éves Hegedűs Gyula Utcai Zsinagógáért Alapítvány

3. oldal / 3

  • 1
  • 2
  • 3

Hetiszakasz

  • BERESIT, MÓZES I. KÖNYVE
    • Vájigás (Darvas I.)
    • Vájigás וַיִּגַּש (Frölich Róbert)
    • Vájigás (Fináli G.)
    • Vájigás (Z. Paskesz)
    • Vájigás (Balázs G., Y.Shtauber, Róna T., Dés J.)
    • Beresit (Frölich R.)
    • Beresit (Z. Paskesz)
    • Beresit (Bet Salom Zsinagóga)
    • Noé (Z. Paskesz)
    • Noé (Darvas I.)
    • Noé és problémás fiai (Balázs G)
    • Noách (Frölich R.)
    • VÁJÉRÁ (Darvas I.)
    • Vájérá (Z. Paskesz)
    • Vájérá (Szánt-Várnagy B.)
    • Toldot (Darvas I.)
    • Toldot (Z. Paskesz)
    • Toldot (Frölich R.)
    • Toldot ( Balázs G. et al)
    • Vájécé (Z.Paskesz)
    • Vájécé (Frölich R.)
    • Vájécé (Szántó-Várnagy B.)
    • Vájécé (Balázs G. et al)
    • Vájislách (Frölich R.)
    • Vájislách (Darvas I.)
    • Vájislách (Szántó-Várnagy B.)
    • Vájislách (Balázs G. et al)
    • Vájésev, Joseph And The Amazing Technicolor Dreamcoat (1999 FIlm)
    • Vájésev (Frölich R.)
    • Vájésev (Z. Paskesz)
    • Vájésev (Szántó-Várnagy B.)
    • Vájésev (Balázs G. et al.)
    • Mikéc (Frölich R.)
    • Mikéc (Z. Paskesz)
    • Mikéc (Szántó-Várnagy B.)
    • Mikéc (Balázs G. et al)
    • Vájchi (Frölich R.)
    • Vájchi (Z. Paskesz)
    • Vájchi (Fináli G.)
    • Vájchi (Balázs G. et al)
    • Vájchi (J. Sacks)
  • SMOT, MÓZES II. KÖNYVE
    • Pekudé (Z. Paskesz)
    • Pekudé (Frölich R.)
    • Pekudé (Szántó-Várnagy B.)
    • Pekudé (Balázs G., N. Kushner, Rácz J.A., Szeszler A.)
    • Jitro (Darvas I.)
    • Jitró (יִתְרוֹ Frölich R.)
    • Smot (Z. Paskesz)
    • Smot (Szántó-Várnagy B.)
    • Smot שְׁמוֹת (Darvas I.)
    • Smot (Balázs G., J. J. Gross, Kántor Anita., Cernov M.)
    • Váérá (Darvas I.)
    • Váérá (Z.Paskesz)
    • Váérá (Szántó-Várnagy B.)
    • Váérá (Balázs G.)
    • BO (Darvas I.)
    • BO DAF (Balázs G., E. Weinberg Dreyfus, Balla Zs., Peresztegi Á.)
    • Bösálách (Darvas I.)
    • Besálách DAF (Balázs G., et.al.)
    • Besáláh (Z. Paskesz)
    • Bösálách (Frölich R.)
    • Jitro (Fináli G.)
    • Jitro (Balázs G.)
    • Mispátim (Frölich R.)
    • Mispátim (Zeév Paskesz)
    • Mispátim (Fináli G.)
    • Mispatim (Balázs G., S. Rabinowitz, Radvánszki P., Barna Lili )
    • TRUMÁ (Z. PASKESZ)
    • Trumá (Deutsch G.)
    • Trumá (M.Meron)
    • Trumá (Balázs G., D. Roth, Gál A., Herczog N.)
    • Tecáve (Z. Paskesz)
    • Tecáve ( Szántó-Várnagy B.)
    • Tecáve (Balázs G., M. Davis, Fináli G., Nemecsek A.)
    • Tecáve (Deutsch G. zl.)
    • Ki tiszá (Darvas I.)
    • Ki tiszá (Z. Pskesz)
    • Ki tiszá (Frölich R.)
    • Ki tiszá (Szántó-Várnagy B.)
    • Ki tiszá (Balázs G., J. Gerstein, Kelemen K., Borgula A.) )
    • Vájákhél (Z. Paskesz)
    • Vájákhél (N. Kraus) A haszid folklór tükrében
    • Vájákhél (Balázs G., L. Kaufman, Toronyi Zs., Tordai B.)
  • VÁJIKRÁ, MÓZES III. KÖNYVE
    • CÁV (Szántó-Várnagy B.)
    • CÁV (Naftali Deutsch)
    • CÁV (Balázs G. )
    • CÁV (Bet Salom zsinagóga)
    • Vájikrá (Frölich R.)
    • Smini (Radnóti Z.)
    • Tázriá (Darvas I.)
    • Áchré Mot (Frölich R.)
    • Ködosim (Frölich R.)
    • EMOR (Fináli G.)
    • Behár (Frölich R.)
    • Vájikrá (Z. Paskesz)
    • Vájikrá (Szántó-Várnagy B.)
    • Vájikrá (Balázs G. et al.)
    • Smini (Darvas I.)
    • Smini (Z. Paskesz)
    • Smini (Szántó-Várnagy B.)
    • Smini (N.Deutsch gyerekek)
    • Tázriá-Mecorá (Z. Paskesz)
    • Tázriá-Mecorá (Frölich R.)
    • Tázriá-Mecorá (Markovics Zs.)
    • Áchré Mot (Szántó-Várnagy B.)
    • Ködosim (BZSH)
    • EMOR (Frölich R.)
    • EMOR (Z. Paskesz)
    • EMOR (Balázs G. et al.)
    • Behár (Z. Paskesz)
    • Behár (Szántó-Várnagy B.)
    • Behár (Darvas I.)
    • Behár-Bechukotáj (Z. Paskesz)
    • Bechukotáj (Szántó-Várnagy B.)
  • BAMIDBAR, MÓZES IV. KÖNYVE
    • Bamidbar (Szántó-Várnagy B.)
      • Bamidbar (Frölich R.)
      • Bamidbar (Z.Paskesz)
      • Bamidbas (Darvas I.)
    • Nászó (Frölich R.)
      • Nászó (Darvas I.)
      • Nászó (Balázs G.)
    • Beháálotchá (Frölich R.)
      • Beháálotchá (Z. Paskesz)
      • Beháálotchá (Darvas I.)
      • Beháálotchá (Balázs G.)
    • Slách (Frölich R.)
      • Slách (Darvas I.)
      • Slách másképpen (Darvas I)
      • Slách (Baláz G.)
      • Slách (Z. Paskesz)
      • Slách-löcho (Szántó-Várnagy B.)
      • A látás hónapja (Szántó-Várnagy B.)
    • Korach (BZSH)
      • Korach (Z.Paskesz)
      • Korach (Balázs G.)
      • Korach (Szántó-Várnagy B.)
      • Koráh (Darvas I.)
    • Chukász (Frölich R.)
      • Chukát (Z. Paskesz)
      • Chukát (B. Oberlander)
      • Chukát (Szántó-Várnagy B.)
      • Chukát (Balázs G.)
    • Bálák (Z.Paskesz)
      • Bálák (Balázs G. Heti TV.
      • Bálák (Oberlander B.)
      • Chukát-Bálák (Szántó-Várnagy B.)
      • Bálák (Balázs G.)
    • Pinchász (DAF Balász G.)
      • Pinchász ()Szántó-Várnagy B.)
      • Pinchász (Z. Paskesz)
      • Pinchász (Totha Péter Joel)
    • Mátot-Mászé (Darvas I.)
      • Mátot-Mászé (Z.Paskesz)
      • Mátot-Mászé (Szántó-Várnagy B.)
  • DVÁRIM, MÓZES V. KÖNYVE
    • Dvárim (Balázs G., et al.)
      • Dvárim (Darvas I., Heti TV.)
      • Dvárim (Gáspár M.)
    • Vöeszchánon (Frölich R.)
      • Váetchánán (Darvas I)
      • Váetchánán (Szántó-Várnagy B.)
        • Váetchánán (Szántó-Várnagy B.)
      • Parshat Va'etchanan (BimBam)
      • Váetchánán (Balázs G.)
    • Ékev (Frölich R.)
      • Ékev (Darvas I.)
      • Ékev (Szántó-Várnagy B.)
        • Ékev (Szántó-Várnagy B.)
      • Ékev (Oberlander B.)
      • Ékev (Z. Paskesz)
      • Ékev (ford. Bánfalvi T.)
    • Röé (Frölich R.)
      • Röé (Schöner A.)
      • Reé (Szántó-Várnagy B.)
        • Reé_2 (Szántó-Várnagy B.)
      • Reé (Z. Paskesz)
      • Reé (Radnóti Z.)
      • Reé (Oberlander B.)
    • Softim (Darvas I.)
      • Softim (Darvas I. 2020)
      • Softim (Z. Paskesz)
      • Softim (Szántó-Várnagy B.)
        • Softim_Chátám Szofer (Szántó-Várnagy B.)
      • Softim (Bet Salom zsinagóga)
    • Ki técé (Z. Paskesz)
      • Ki técé (Darvas I.)
      • Ki técé (Szántó-Várnagy B.)
      • Ki técé (Balázs G. et al)
    • Ki távo (Darvas I.)
      • Ki távo (Z. Paskesz)
      • Ki távo Neciv(Szántó-Várnagy B.)
      • Ki távo, Chátám Szofer (Szántó-Várnagy B.)
      • Ki távo (ford. Szőke Zs.)
      • Ki távo (Radnóti Z.)
      • ki távo (Balázs G.)
    • Nicávim (Darvas I.)
      • Nicávim (Z.Paskesz)
      • Nicávim (Szántó-Várnagy B.)
      • Vájélech (Z.Paskesz)
      • Vájélech (Szántó-Várnagy B.)
      • Nicávim (Balázs G et. al.)
    • Háázinu (Darvas I.)
      • Háázinu (Oberlander B.)
      • Háázinu (Szántő-Várnagy B.)
      • Háázinu (Radnóti Z.)
    • Az év első 10 napja (Binjomin)
      • Szlichot ima (Balla Zs.)
      • Avinu Malkeinu (B.Streisand)
    • Jom Kipur (Darvas I.)
      • Kapore (Frölich R.)
      • Jom Kipur (Szántó-Várnagy B.)
      • Kol nidre